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Sofia Urwitz and Angénieux Optimo Primes: “Great Performance” for shooting “No Lo Veo Claro”
For shooting "No Lo Veo Claro", video clip for the artist Marina Carmona, spanish cinematographer Sofia Urwitz used the Angénieux Optimo Primes and some IOPs. In this testimonial, she explains the reason of her choice, the impact of the Optimo Primes on the shooting and importance of the IOP to shoot this video clip. Spanish speakers, please find a spanish version below.
If you want to see the final result and the lenses in action, click here for the music video.
English Version
My name is Sofia Urwitz and I am a dop based in Madrid, Spain. I recently had the opportunity to try the Angenieux Optimo Prime lenses set for a videoclip. I already knew and had enjoyed the results of Angenieux’s own look, in other works, such as in the documentary series “Lucia en la Telaraña” filmed only with zooms from this house.
On this occasion we shot a video clip for a Spanish artist for whom aesthetic was very important, even looking for a look close to the “beauty”, where the textures/skin were taken with great care.
The first thing I would highlight is the great focal range that this set has, offering great dynamism at the time of working the intentions through what the different focal lengths offer (background treatment, depth of field, etc.). Already with the first lens on camera, we could see how that natural and organic look, typical of the brand, was maintained in this series.
We could reaffirm the softness of the lines and textures in the frame, the harmoniousness in the color treatment and the smooth focus transitions.
It was extremely easy to obtain a very flattering result on the faces of the characters already on set with the type of light we used. In most of the scenes only one direction of light. On the other hand, these lenses work really well in low lighting conditions, but also, they show great performance in their treatment of highlights.
Although in the case of this videoclip it was not necessary, I would highlight how small and light these lenses are, something that can be a decisive point in other types of shooting with a different camera treatment, with more movement or for the use of stabilizers.
According to the particular needs of each shoot, these lenses offer different types of internal combinations, being able to choose between both the number of iris blades (3 blades, 9 blades or oval) and the filter with which to work the look of your film. We did not hesitate to experiment with these possibilities, using filters that help us find that softness in the skin we were looking for, such as pearlscents or glimmers with other more stylistic ones such as vintage or blue streak.
In short, it is a very versatile set of lenses, which offer many possibilities when it comes to getting the most out of them both practically and aesthetically… I have no doubt that I will use these lenses again for future projects.
Spanish Version
Me llamo Sofia Urwitz y soy una dop afincada en Madrid, España. Hace poco tuve la oportunidad de probar el set de lentes Optimo Prime lenses de Angenieux. Ya conocía y había disfrutado de los resultados del look propio de Angenieux, en otros trabajos, como en la serie documental “Lucia en la Telaraña” rodada únicamente con zooms de esta casa.
En esta ocasión rodamos un videoclip para una artista española para la que era muy importante trabajar desde una estética muy cuidada y cercana al mundo “beauty”, donde ella se viera muy favorecida y donde se cuidasen mucho las texturas.
Lo primero que destacaría es el gran rango focal del que dispone este set, ofreciendo un gran dinamismo a la hora de trabajar las intenciones desde las diferentes focales. Al montar la primera lente ya pudimos ver como ese look natural y orgánico, propio de la marca, se mantenía en esta serie y se reafirmaba en la suavidad de las líneas y texturas en cuadro, lo armonioso en el tratamiento de color y las transiciones de enfoque suaves. Jugando con una luz suave era muy fácil obtener un resultado muy favorecedor en los rostros de los personajes ya en set. Por otro lado, resaltaría como trabajan estas lentes en condiciones de baja iluminación, pero también como muestran gran rendimiento en su trato de las altas luces.
Aunque en el caso de este videoclip no fuera algo necesario, si destacaría lo pequeñas y ligeras que son estas ópticas, algo que puede ser una ayuda determinante en otro tipo de rodajes con un tratamiento de cámara con más movimiento o para el uso de estabilizadores.
Un extra que presenta este set de lente es el de poder configurar, según las necesidades particulares de cada rodaje, tanto el numero de palas del iris(3 blades, 9 blades or oval) como el filtro con el que trabajar el look, pero en este caso con la particularidad de hacerlo de manera interna. Son muchas las opciones que ofrece Angenieux y nosotros no dudamos en experimentar usando filtros que nos ayudasen a buscar esa suavidad en las pieles como puede ser un peralscent o un glimmer con otros más efectistas como el vintage o el blue streak.
En definitiva, es un set de lentes muy versátiles, que ofrecen muchísimas posibilidades a la hora de sacarles el mayor rendimiento a nivel tanto práctico como estético…no me cabe duda de que volveré a recurrir a estas lentes para futuros proyectos.